Tej nélkül is lehet finomat enni

No milk today...

No milk today...

Mindjárt Karácsony

Mákos-diós bejgli

2016. január 05. - Sheila79

Volt egy szuper jó bejgli receptem, de idén bekavart ez a tejmentesség.

Imádom a mákos bejglit!!! A lányom is.

Tavaly mikor a kislányom, a pici született (Karácsonykor), a kórházba ez volt a legfontosabb, hogy a bejglimből ehessek, ha már elkészítettem.

Keresgéltem, és egyetlen tejmentes bejgli receptet találtam, amiben a tej gyógytápszerrel van helyettesítve.

Lehet, hogy teljesen jó az is, de nekem bizarr kicsit :)

Így ez lett a tökéletesre fejlesztett bejglim receptje:

4 rúdhoz:

60 dkg liszt

25 dkg Liga margarin (fele lehet zsír)

2 tojás

5 dkg cukor

2 dl mandulatej

2 dkg élesztő

 

Mákos töltelék:

30 dkg mák

15 dkg cukor

2-3 dl mandulatej

reszelt citromhéj

mazsola

 

Diós töltelék:

30 dkg darált dió

15 dkg cukor

2-3 dl mandulatej

reszelt citrom vagy narancshéj

A tölteléket a hozzávalókkal együtt felfőzzük. Lehet bele tenni aszalványokat, ki hogy szereti.

Az élesztőt langyos mandulatejjel és cukorral felfuttatjuk. A lisztet a zsiradékkal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a jól felvert tojásokat, az élesztőt, cukrot, tejet és gyorsan összedolgozzuk. Két órát letakarva pihentetjük.

4 cipót formálunk belőle, 0.5 cm-vastag téglalappá nyújtjuk.

Rákenjük a tölteléket, a széleit 1,5-2 cm szélességben üresen hagyva, összecsavarjuk úgy, hogy a csavarás vége alul legyen.

Tetejét egész tojással megkenjük, és 1 órát langyos helyen pihentetjük. Utána fél órára hideg helyre tesszük ( én a kamrába szoktam, ahol jó hűvös van)

Sütőbe helyezés előtt az oldalait villával megszúrkáljuk, hogy ne repedjen meg.

Forró sütőben nagyjából 30 perc alatt megsütjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejmentesfinomsagok.blog.hu/api/trackback/id/tr48238462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása