Tej nélkül is lehet finomat enni

No milk today...

No milk today...

Csokis-kókuszos szülinapi torta

2015. december 23. - Sheila79

Ez az én kis büszkeségem!

Az első marcipánnal bevont tortám. Na jó, nem tökéletes, a cukrot sem szitáltam át először, de végül is tetszik!

Mindezt a bejgli mellé, mert hát mikor máskor született a kicsikém, mint Karácsonykor.

Ebből akár ő is ehet, mert nyírfacukorral készült, bio csoki pudingporral.

Íme a recept:

 

Tészta:

6 tojás

6 ek liszt

6 ek nyírfacukor

pici olaj

Krém:

csoki pudingpor

5-10 dkg nyírfacukor (ízlés szerint)

0,4 dl kókusztej

pici kókusztejszín

baracklekvár

marcipán (kb. 450 g)

A 6 tojásból a szokásos módon piskótát készítünk.

(Tojás fehérjét felverni, majd bele a cukor, keményre verni. Hozzáadjuk egyenként a tojássárgáját, közben még a robotgéppel verjük, pici olajat is csurgatok bele. Majd kanalanként hozzáadom a lisztet és óvatosan beleforgatom a kanállal. Kimargarinozott lisztezett tortaformában megsütjük. Én úgy tudom, hogy annyiszor 6 percig kell sütni, ahány tojásból készül)

A krémhez megfőzzük a pudingot. Kihűtjük (kevergetem közben, hogy ne fölösödjön meg), majd adok hozzá kis kókusztejszínt.

A piskótát, ha kihűlt, félbevágjuk, majd vékonyan megkenjük baracklekvárral, erre jön a puding kicsit kevesebb, mint a fele. Rátesszük a piskóta tetejét és azt szimplán a pudinggal bevonom, oldalt is.

A marcipánt kb. 5 dkg kivételével átszitált porcukron kinyújtom nagy körré. Az én tortaformám 25 cm átmérőjű, így kb. 35-40 cm átmérőjűre nyújtom, majd ráhelyezem a tortára. Én ennek a technikáját youtube-on néztem meg :)

A barna szívecskéket kakaóporral eldolgozott marcipánból szúrtam ki forma segítségével.

Nagyon-nagyon finom lett, még annyi, hogy hűtőbe nem szabad betenni a marcipán miatt, mert legatyásodik a marcipán.

Én hűvös helyre tettem, kicsit megolvadt másnapra a marcipán, de olyan lett, mintha marcipánkrém lett volna a tetején.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejmentesfinomsagok.blog.hu/api/trackback/id/tr428194426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása